Upptäck nya AUTO Series från det banbrytande företaget Gamechanger Audio – en unik blandning av klassiska audioeffekter med banbrytande parameterautomation. Dessa pedaler förvandlar ditt sound genom att manipulera effekterna i realtid baserat på hur du spelar – Gamechanger Audio revolutionerar återigen. I AUTO serien hittar vi tre nya pedaler: Reverb, Delay & Chorus.
Varje pedal i AUTO Series är utrustad med två inbyggda automationskällor som genererar signaler baserade på specifika aspekter av ditt spel:
Med ett enkelt patch-bay-gränssnitt kan du rikta dessa automationskällor till någon av de fyra primära effektknapparna. Dessutom har varje pedal fyra mindre motsvarande knappar, kallade attenuators, som bestämmer mängden och riktningen av alla automationssignaler.
Den separata AUTO footswitchen aktiverar hela automationssektionen, vilket gör det enkelt att växla från standardeffektläge till ett förprogrammerat automationsläge.
TAPE algoritmen härmar tonkontrollerna, band distortion, samt kompressionen från ett klassiskt vintage bandeko. Gamechanger har med flit valt att inte återskapa den typiska wow och flutter effekterna som ofta paras ihop med just bandekon. Dessa parametrar kommer vi istället åt via den automatiserade TIME funktionen.
ANALOG algoritmen återskapar den tonala responsen hos ett analogt BBD-delay. Kombinerat med automatiseringsfunktionen som påverkar TIME samt REPEATS, får man ett klassiskt pitch-shift delay.
DIGITAL algoritmen är tänk att användas när den fördröjda signalen behöver vara exakt likadan som ingångssignalen, utan färgning. Här får man möjligheten att automatisera tonkontrollen för att göra pedalen ljusare eller mörkare.
PLATE algoritmen är metallisk och ljus i sin klang, med övertoner från plate reverb. Här kan övertonerna både tämjas och sväva ut, tack vare automation av TONE och FILTER kontrollerna.
SPRING algoritmen ger oss det klassiska blöta fjäderreverbet från gamla gitarrförstärkare från förr.
HALL algoritmen tar oss från små chamberreverbs till enorma salar. Här kan vi få fram synth-pad liknanade ljud med en DECAY kontrollen istället på max.
DECAY kontrollen avgör längden på reverbet. Den högsta inställningen ger en oändlig klang.
TONE kontrollen justerar den tonala karaktären av själva ”reverb-motorn” i ingångsdelen, vilket efterliknar förändringar i resonansens fysiska egenskaper. Vid justering eller automatisering av TONE kommer den inkommande signalen att påverkas utan att påverka den fördröjda reverb-signalen.
FILTER justerar reverbets utgångssignal. Till skillnad mot TONE kontrollen, så påverkar den själva reverb-effekten.
CHORUS-algoritmen är en klassisk chorus-effekt som blandar det torra ljudet med en fördröjd och pitchad signal. För att skapa en ren vibratoeffekt, ställ in LEVEL KNOB MODE på MIX, vrid LEVEL-kontrollen helt medurs och ställ FEEDBACK-knappen helt moturs.
ENSEMBLE-algoritmen är en mer fyllig version av chorus. Denna algoritm blandar det torra ljudet med tre något förskjutna och ptichade signaler. Detta säkerställer att vid högre DEPTH-inställningar förblir den interna modulationshastigheten mindre hörbar än i CHORUS-algoritmen.
FLANGE-algoritmen förkortar fördröjningen av chorus-effekten för att uppnå den typiska ”jetmotor-liknande” effekten.
RATE justerar modulationsintervallet från 0 Hz till 819,16 Hz. När vredet är helt moturs, stoppas moduleringen och fördröjningstiden styrs via DEPTH. Vid RATE på 0 ger DEPTH olika comb-filterljud.
DEPTH styr modulationsdjupet. Vid minsta inställning blir fördröjningen konstant kort, även utan modulation. FEEDBACK kan fortfarande användas för att forma ljudet.
FEEDBACK justerar nivå. Höga inställningar ger en metallisk resonans beroende på algoritmen. Maxinställningen kan skapa en oändlig feedback-loop.